fredag, april 01, 2011


Är det inte så här man drömmer om att ha det med hästarna betande fridfullt i bakgrunden :) Det får nog fortsätta att vara en dröm ett tag till men lite fröer är i alla fall satta.
Tove är hemma så idag ska vi besöka vårmässan. Har aldrig gjort det förut och hoppas att lite inspiration ska finnas att hämta.

Idag är det en vecka tills Dorado och jag ska till kliniken. Blir lite oroad när jag ser hur det se ut kring transporten men det ska bli varmare och en del sol till veckan så det ska nog gå bra. Egentligen är det nog inte största problemet utan att gossen har totalt tappat förtroendet för mig för tillfället. Har lyckats ge honom ett par stötar när jag tagit av täcket och nu vill han överhuvudtaget inte komma till mig. Stackars honom och lite stackars mig. Ibland kan jag tycka att han är lite väl "svår" för mig denna känsliga blomma. Andra hästar som jag haft som fått en stöt har väl inte gillat det precis men snabbt kommit över det med en morot eller två. Inte denna, det har pågått ett tag nu och se inte ut att bli bättre av sig själv i alla fall. Hoppas verkligen att vi kan börja träna snart för det är väl det som ska till kanske eller också mer organiserad "undemanding time", det är frågan ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror ändå mest på att träna, gemensamma erfarenheter är bästa limmet. Även besvärliga erfarnenheter om man kan ge sig tid att vara samman tills det lungat sig.
/U

Elisabeth sa...

Jag tror nog mest som du. I kväll tog han en godis av mig med blandade känslor. Först suckade han och sen blåste han ut lite känslor..