fredag, februari 04, 2011




Vad jag vill just nu ;)

Ha internet som fungerar även på kvällarna ..
Fri tillgång på halm hö och spån..dvs hitkörd innan den j..a snön kommer
Någonstans att förvara allt det där
En frisk häst
En kurs att se fram emot med den friska hästen
Ett stall med fyra boxar
Fri tillgång till traktor att köra undan den j...a snön och sand att släppa på all j...a is
En padock där jag kan ställa hästarna så att Lillasyster inte är överallt där jag är när jag försöker sköta det jag måste
Den fjärde boxen ska jag ha till hunden som löper och antingen rymmer eller står och gnäller om man placerar henne ute

Det är väl inte att begära för mycket eller ;)  I 20 år har jag varit entusiastisk hästägare och inte behövt det där. I alla fall inte allt men just nu är jag en riktig surkart och less grrrrr


För mitt minne så är ponnyerna verkade nu och hö beställt. Alltid något.. höjde standarden och sänkte ångestnivån något. Fia sa dessutom att Zoogin haft samma skada som Dorado och blivit frisk mycket fortare än de där 9-12 månaderna :)

Attityd Elisabeth , attityd.. Hur är det med den ? Du är ju Parellistudent eller..

8 kommentarer:

Nypan sa...

Vi tar en Parelli-tant-träff och lugnar ner nerverna :P

Kram på dig!

Eva Östman sa...

Det låter som om du behöver semester eller i alla fall miljöombyte några dagar. Du kanske ska föreslå B en förlängd weekendresa till något trevlig ställe i Europa? Häst- och hundvakt till dina sötnosar går säkert att ordna. I värsta fall får jag väl komma upp. Då får ju jag också miljöombyte :-)

jenny sa...

Känner igen dom där tankarna!!
Tog på mig offerkoftan en stund igår, men rackarns vad den kliade! Men precis som Eva, tror jag på miljöombyte! Funderar t.o.m på att byta stall jag.. Allt för att det ska hända något.

Elisabeth sa...

Ni är kloka alla tre :) Rätt på spiken så att säga :)

Anonym sa...

Du låter ju som jag!

Det kan väl få bubbla över ibland. Allt är inte kul eller ens intresting. Men livet går vidare än då.

Allt är bra att ha ibland. Till och med motstånd.

/U

uh sa...

För att säga det med svenska ord :-) "Det ordnar sig"! Miljöombyte är mycket bra, sedan vet man hur bra man har det ( ifall du inte åker till ett alldeles för trevligt ställe förstås, hihi) Ha en trevlig helg!
(Ps: Boxar är inga trollstavar heller...)

annica sa...

Man får vara kinkig ibland!
Du kan iaf trösta dig med att ljuset är på väg tillbaka :)
Kram på dig och klappar till pälsisarna.

Elisabeth sa...

Det är redan bättre, era kommentarer och ett besök i Birsta grejade saken :) Besöket på Birsta Shoppingcenter kan man tolka antingen som miljöombyte eller att man upptäcker att det är bättre hemma ;) Nu ett glas vin så blir det ännu bättre.