måndag, februari 28, 2011

För mina tyskspråkiga hästvänner, en länk till Birger Giesekes sida. Han har tillsammans med Tony Lander utarbetat något som handlar om hästars olikheter som jag gärna skulle vilja kunna läsa :) Plus en del annat som verkar intressant. Stapplar mig igenom hans nyhetsbrev ibland men förstår antagligen bara en bråkdel. Birger var 5-stjärnig Parelliinstruktör och Westernryttare som var här och undervisade flera gånger under några år. Jag tycker att han gav oss en noggrann grund, exakt efter Parellis intentioner :) Han är sin egen nu och skulle gärna komma till Sverige igen sa han sist vi träffade honom på Parellidagarna i Stuttgardt. Det var några år sedan nu, tiden går fort..

http://www.horse-man.de/index.php?article_id=81

3 kommentarer:

Ingela sa...

Åh va fina färger imitten ;o) lila o vitt ...=)

Marion Princic sa...

oh vad intressant, ska jag kolla up dirket om internet uppkopplingen håller förstås. du kommer altid up med sådana interessanta länker :)). tack för du delar med dig!
xx

Elisabeth sa...

Du är så härligt entusiastisk Marion :)