torsdag, januari 06, 2011


'Your horse is a mirror of yourself, an honest being of your worst and your best. Look your horse in the eyes, and don't be afraid of the truth you see.' - translated from Bent Branderup

Här ovan är en som inte behöver vara rädd för att titta sig i sin hästspegel :) Det är en av mina favoritbilder av Karen Rohlf, den är så vacker och har något viktlöst över sig.. Har den på skrivbordet och ser den mest varje dag, påminner mig om hur det kan vara. Tror att det är Dana som tagit den.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, man har den häst man förtjänar. Det är tur att man tycker så mycket om dem, som så att man tillslut älskar dem alla. Det är kanske applicerbart på allt och alla.

Men när man som jag har en ganska lat, dominant, gapig, egensinnig, tjock häst med humor och rätt som det är med "spirit", mod och stilig apperance. Då gäller det att se på sig själv lika milt som man ser sin häst. Inte helt lätt.

Bilden är fantastisk och det ser så där lätt ut på alla sätt som man vill vara.

Eva Östman sa...

Haha ha! Medan jag väntade på att datorn skulle ladda fram ditt inlägg,satt jag och tänkte på vad jag skulle skriva i mitt eget, nämligen att idag bedömde jag inte läget som tillräckligt säkert för att spänna min vilda häst för kälken. Därifrån gick tankarna till att fundera över hur i hela världen min Zäta kan vara samma varelse som den milda stabila häst jag var och provred för drygt fyra år sedan. Jag hade just kommit fram till slutsatsen att på den tiden kunde jag inte alls läsa hästar... Just då dök ditt inlägg upp på skärmen :-)) Bloggvärlden är intressant, må jag säga.

Frida sa...

Mycket kloka ord från Bent! Tycker bilden på Karen är så underbart vacker kan se den flera gånger och bara bli hänförd! Hästen är mycket lik Aramis, kanske att det är min drömbild av honom ;) vem vet?