lördag, januari 15, 2011

Betydligt ofarligare sysselsättning, att arrangera tulpaner ;)

http://www.tulpanguiden.se/

Har ägnat eftermiddagen åt att sätta in 2010 års räkningar och andra papper i pärmar. Rätt tidigt för att vara mig, januari  är ju inte ens till ända. Ska 2011 bli det år då jag sätter in papperen eftersom ? Kanske, kanske..
En flyktig tanke om att räkna ut var pengarna tagit vägen under året för att ha lättare att planera detta år for förbi. Är det kallt nästa helg så.. det vore i så fall första gången :)

Hittade små lappar med diverse internetadresser som jag kollat och satte bokmärken på. Hittade detta också, kanske har jag redan haft det på bloggen men det är något att fundera över så här kommer det..

"Start gentle and stop gentle. In the middle do what you have to do."
                                                                              Clinton Andersson

2 kommentarer:

Ingela sa...

Oj, hih lite kul att höra hur andra gör med sina hemmarutiner, och jag tycker det börjar röra till sig för mig när jag har en månads pappersexercise ogjord, dvs att sätta in 2 månaders papper i pärm ;o) Jag har inget bra system för dem så de ligger lite huller om buller i lägenheten om de inte sätt sin i pärm, 8-) eller slängs =)

Gud vilken bra clinton andersson, det låter precis som en ks behandling hohoho ;o) må så gott!

Elisabeth sa...

Jag lägger mina på en plats så det går ju att hitta under året om det är nödvändigt. Dumt i alla fall, skulle vara en lätt match att göra det eftersom men ibland gör man inte det som är bäst ;) Clinton Andersson verkar vara en stjärna, skulle gärna se honom i verkligheten.