fredag, januari 21, 2011

My First Week in Parelli Land

My First Week in Parelli Land

Den här artikeln fick mig verkligen att längta efter att träna. Just det här med att vara "particular without being critical". Tror nog det fattas en del här med mig och Dorado. Han är ju ofta lydig tillräckligt tycker jag och eftersom han är en försiktig häst har jag tyckt att det bara varit lite bra att han tordats visa sig lite dominant. Kanske dags att se upp med det nu och begära mer, ska bli jättespännande att se vad vi har när vi börjar om (förhoppningsvis).
Har tyckt att han gått en aning knackigt ett par dagar och känt mig lite orolig. Rosa påminde mig om att hovslagaren sa att om han slår upp skadan så blir han ordentligt halt. Om det är något nu så är det med andra ord något annat. Skönt.. Bra att ha en vän med sig vid veterinärbesök, ofta är man så uppjagad att man inte kommer ihåg mycket av det som sägs ;)

Inga kommentarer: