torsdag, januari 06, 2011


Nu sitter Kari och Judith-Elisabeth på tåget mot Stockholm. Snön vräker ner och temperaturen är nära noll, måtte de komma fram som de ska. Tove och Linus möter på centralen, känns bra. Inte lätt att dra både vagn och tung väska i snön själv.
Här är det tyst... man vänjer sig väl igen. Min förkylning har hållit i sig hela lovet, hoppas på att vara fit till måndag i alla fall.
Hästarna står och äter hö i snöstormen och jag tror att det är bra med dem. Övervägde att stänga in dem men kände att de inte ville. De går nog in om de behöver, hö ligger och väntar både i nät och på golvet. Serverar mat både ute och inne när det är oväder så är det bara att välja. Är så tacksam för min Thermobar i dessa tider. Ljummet vatten ger mig en trygg känsla.
Gav min kamera till Kari. Har inte använt finesserna på den och det vet jag att hon kommer att göra. Ska skaffa mig en enklare som alltid kan ligga i fickan. Tills dess får jag använda gamla bilder.

1 kommentar:

Anita sa...

Innehållsrik bild - vacker på många sätt - de små fötterna, koncentrationen hos barnet - och tryggheten - i närheten av morfar. Till albumet...