måndag, september 08, 2008



Knott.... man kan tro man bor i Norrbotten. Jag är mer irriterad än hästarna som tur är för jag kan ju gå in . Det kan ju dom med men de gör det inte.

Tränade bara på marken men det gick bra, Dorado gör mig häpen ibland, han lär sig så fort. Använde 22 linan som flankrep och cirklade i alla gångarter och han stannade när jag drog åt lite. Det gick så bra så vi övergick till sidvärts mot mig efter staketet med flankrepets hjälp. Han förstod snabbt det också.
Hade byggt en liten rundkorall med pinnar och plastband. Det var andra gången jag hade honom lös. Övade lite vändningar vid staketet och cirklade i trav och galopp. Han kommer fint in.
Prövade att vända igenom men det var för tidigt. Tog långlinan och gjorde om det , det gick förståss mycket bättre. Behövs mer övning där, men det var bra att göra det i liten korall så jag inte behövde springa så lång baklänges. Springa och springa, min gångart är nog nåt annat egentligen men Zapatera lärde sig ändå och Dorado gör det säkert också. Passade på att ge Dorado sin godismat i rundkorallen, kom ihåg att Urs Heer tipsade om det. Bra vibbar till nästa gång för matglad liten häst.

Ha bytt bort matlagningen här i huset mot praktiskt taget allt annat hushållsarbete. Vet inte än om det är en bra deal men att kunna vara ute och träna häst och komma in till mat kan vara en höjdare. Igår skötte han saken bra eller vad sägs. Det kan bli lite dyrt bara ingen Linssoppa precis men för tillfället är det väl inget Parellimaterial på gång :)

Inga kommentarer: