onsdag, september 03, 2008



Känner mig så nöjd. Tränade lite med Dodrado trots regnet. Det var sol samtidigt och en perfekt regnbåge.
Har haft lite problem med att få honom att vända igenom volten On line. Han har kommit med sina fina öron och sett ut som om han verkligen tror att han ska komma in till mig trots mitt visande och viftande. Har tyckt det känts svårt att gå upp i fas så jag har låtit bli. Tur att man lyssnar på magkänslan ibland.
Igår när jag gjorde annat kom tanken att kanske är vårt Driving game för dåligt. Kände mig riktigt ivrig att få pröva idag och mycket riktigt det fanns inte mycket där. Har ju hållit på mycket med Porcupine och på något sätt glömt Driving. Vi fixade det och vips vända han igenom med mycket större förståelse. Höll undan bogen och böjde sig runt.
Sen när jag prövade åttan och vävningen runt koner så gick det förståss också bättre,det är ju Driving där också. Klarade lite åtta i galopp med enkelt byte på mitten.
Dorado lyckades tippa lastpallen när vi tränade att ha frambenen på och cirkla med bakbenen. Stort framsteg i självförtroendet där, blev inte rädd..
Jätterolig träningsstund.

Koner är bra till mycket.

1 kommentar:

Blenda Elby sa...

Intressant!!! Thanks for sharing!
/Anna