måndag, september 15, 2008



Dorado och jag har 7 dagars program på en massa saker just nu.

* Lastning att stanna inne utan baklem och lugnt äta..

* Göra 8 med lassot, kanske byta galopp på mitten så småningom..

* Vända igenom volten med lasso..

* Backa upp på en bräda med två bakben, backa upp på transportluckan ..

* Backa mellan tre koner..

* Vänja sig vid stallkammaren, fortfarande klaustrofobisk där inne..

* Ljudträning , han reagerar fortfarande på många ljud , ibland väldigt kraftigt..

* Vänja sig vid att jag håller på med munnen med min hand och sticken, mindre lätt..

* Att böja halsen mot mig när jag simulerar sprutstick..

* Äppelmos i avmaskningsspruta..

Som ni förstår blir det inte mycket tid för ridning. "How interesting" är det någon som inte vill eller ?

Inga kommentarer: