onsdag, mars 05, 2008



Erika ringde nyss, hon var i Timrå. Drygt att köra från Skellefteå. Hon är inte som Rosa och mig som behöver "Silvapauser" då och då eller "turistande" som förlänger resorna .
Håller på att värma lite soppa och göra kaffe så hon får stärka sig innan jag anstormar henne med mina frågor.
Folk som besöker min blogg är väldigt "snälla", om man retar sig på att jag kör så mycket svengelska så säger man i alla fall inget. Förklaringen är att jag ser på Dvd, läser tidningar och på nätet på detta ädla språk. Ja till och med tänker på det när det gäller hästar. Sen är jag inte så flexibel när det gäller att översätta, hittar ofta inte ord som säger samma sak.
Bilderna från Toves födelsedag. Foto jag och Linus. Mörkerbilder är inte så lätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, känner igen det där med svengelskan! Satt i skogen idag och fikade med pappa och djuren och försökte förklara varför jag gör som jag gör med Tulo, och kom inte på nåt bra ord på svenska för "confidence"!

/Anna

Elisabeth sa...

Så skönt att du säger det ! Läste i någon av kvällstidningarna på nätet att man ondgjorde sig över att Carolina Gynning talade svengelska efter ett kort besök i Staterna. Tänk om jag gick en 6 veckorskurs då vore det nog alldeles kört =)