torsdag, mars 13, 2008

effects of the bit

Den här borde man visa på ridskolornas teoriundervisning så kanske en och annan vaknar till. Det är märkligt vad vi "civiliserade" människor tycker att vi har rätt att göra mot hästar. Tänk tanken att det vore en katt eller hund. Då skulle det få stora rubriker. När Kari var liten tyckte hon att hästar skulle släppas lösa i skogen. Jag skulle kunna avstå från att ha dem nära om det innebar ett slut på detta. För en rosett..
Varning för känsliga personer. Men det mesta kan man se på träning och framridning på platser nära er.

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det här la jag in före "Bloggstoppet" trodde jag misslyckats och tyckte det var lika bra kanske. Plötsligt dök det upp Men det får väl vara kvar så länge , även om det inte gör nån människa glad precis. Har i övrigt inte ändrat mig " Blogglivet ska vara bättre än i verkligheten" Det här var ett undantag i stil med den tillfälliga verkligheten just nu :)

Anonym sa...

Hej..
Tycker att det kan vara bra att man ser sådana här inslag, det får människor att tänka efter och det får mig att vilja vara en ännu bättre partner till min häst.
P.s Du har en himla trevlig blog.

Mvh Sofie Parelli student i Halmstad

Elisabeth sa...

Tack ! Roligt att du skriver att det kan få den effekten. Då får den vara kvar.
Jag blev plötsligt nyfiken på hur många vi är som håller på med Parelli i Sverige. Har ingen aning egentligen. Vi kanske skulle haft något typ av forum, eller finns det kanske?
Hoppas vi syns i något Parellisammanhang

Elisabeth

Anonym sa...

Det finns väl ett parelli sweden forum men jag tror ínte att det är speciellt uppdaterat.
Vi är runt ett tio tal här nere i Halmstad som brukar samlas för lekdagar och träffar.