lördag, oktober 29, 2011






Hästarna var alldeles väldigt vilda i dag. Hade tänkt testa det som sägs på sista Savvy dvdn om att låta hästen galoppera snabbt för att pröva hur de klarar det mentalt. Erica Furberg rådde mig för länge sedan att göra det med Dorado regelbundet eftersom han jagade upp sig själv när han rörde sig i snabbare takt. Det var länge sen men inte har det blivit av så många gånger..
Jag behövde bara komma ut med lassot så började Dorado springa omkring som besatt och de andra hakade på. Vet inte riktigt vad som hände men det var "how intersesting" i alla fall. Dröjde ett bra tag innan jag kunde "koppla" pojken och då var han helt okey, lugn och fin.

5 kommentarer:

Ingela sa...

tjoho härligt ;o)

Elisabeth sa...

Ja det var härligt att se dem verkligen röra på sig. Fick se upp där jag stod och fotade :)

Eva Östman sa...

Inga löv kvar på träden, ser jag! Och fina hästar, förstås :-)

Elisabeth sa...

Lite löv på Salstalönnen kvar men snart är det klippt.

johanna sa...

Vilka vackra hästar du har!