fredag, maj 27, 2011


Hoppsan så det regnat idag. Mina ponnyer har mest slöat i lösdriften och haft rätt tråkigt tror jag. Den gula ponnyn har ett annorlunda temperament än de andra två. När jag severar det osötade ensilaget så står han där snällt och äter medans de små grå förföljer mig och säger , öppna grinden till gräset NU.(Annars anfaller vi känns det som ;)

Har inte gjort något med dem men igår inledde Dorado och jag vår "Longreiningträning" med ett kort pass. Han blir allt lite ivrig  eller vad man ska kalla det. Det går i alla fall snabbt att lugna honom nu med lite tappande med baksidan av sticken. Ska fortsätta i morgon hoppas jag, det kan väl inte regna hela dagen då också ;)

Jag tror att Svanthe Harström har tagit alla bilderna. Tema terriertänder.

4 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Hon är som en liten terrin =)

Unknown sa...

Ser lite farlig ut :)

Ingela sa...

Underbara bilder.

Mina hästar fick nästan nosa på fåren häromkvällen, en flock med 4 stora och 6 små tror jag. Nu kom de springandes mot oss, när hästarna kom, så trollrik stack in huvudet i hagen och because lyckades komma så nära som en halv meter, få(r) se om det blir riktigt närkontakt nån gång, de har närmat sig varandra för varje kväll vi gått förbi =)

Till sommaren är det det tänkt att pojkarna kommer till Tunbyn ! ;-o
mer om det och en massa experiment på gång, framöver ;o)

Elisabeth sa...

Välkommen till Tunbyn, trevligt!! Har tänkt mig att du ska behandla både mig och Dorado vid tillfälle :)