fredag, maj 20, 2011


Fia har här igår med sina två charmtroll till hundar. Det här är tiken, så söt. Ponnyerna har snygga hovar igen och denna gång hoppas jag komma i ordning själv så att jag kan underhållsverka innan nästa besök.
Dorado gnäggar när han ser mig nu. Inte varje gång men då och då. Han har inget högt gnägg så kanske jag missar det ibland. Har inte varit bortskämd med det från han sida och nu blir jag så glad när han gör det. Han gnäggar inte till ponnyerna vad jag hör så han är kanske lite tystlåten.. Gnäggar valacker mindre än ston eller är det individuellt tro? Storasyster pratar mest hela tiden precis som Zapatera gjorde.

10 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt att bli välkomnad med en gnäggning.
Hmmm mycket möjligt stona är lite mer pratsamma :).

Liiza sa...

Min fina Ero gnäggade jämt.

Marion Princic sa...

jag tror det är mycket individuellt. jag hade bara vallacker innan Milva och dem gnäggade allesamman. orkan i vårt hage gnäggar också när han ser sin mamma. tror verkligen det beror på den enskilda individen.
men härligt när dem väl börja med det :). man känner sig så välkommen när dem pratar tycker jag.

Nypan sa...

Håller fullständigt med Marion.
Lilleman gnäggar ofta, F2 brummar bara, Emil låter bara när han blir rädd o Viktor vet jag inte om jag har hört alls. :P

Hoppas vi ses snart :D
Kram

Frida sa...

Det värmer så i hjärtat när de gnäggar när man kommer.

Marksman är väldigt verbal och har blivit mer under åren. Han gnäggar och hummar till mig och min bil när jag kommer åkandes ;) Han har även ett ynkligt gnegg när han är själv som går i falsett. En annan rolig grej han gör är att har jag glömt fylla på hö i hagen så säger han "höhööhöö" när stallmatten går förbi och då ger hon honom hö. Det roliga är att det har stämt också.

Blenda Elby sa...

Åh vilken hund! Jättefin!

annica sa...

Vilket härligt uttryck på vovven!

Elisabeth sa...

Intressant att höra om hur era hästar pratar. Kanske kommer Dorado också att bli allt mer verbal med åren :) Ja hunden är härlig, verkar vara en personlighet också.

Åsa Dalpraktiken sa...

Här har vi just nu alla typer av gnägg med olika tonarter. Men häftigast är Ursuls som har opererat stämbanden =) Jag har aldrig upplevt att ston gnäggar mera, tycker mera det handlar om horesnality. RB gnäggar mer sällan men ju mera LB det blir desto mera pratar de. Tycker LBE pratar mest.

Elisabeth sa...

Ja ni har ju lite att jämföra med Åsa så det var intressant att höra. Hade en halvblodshäst som var opererad han också, han lät rätt bedrövlig stackarn ;)