måndag, maj 23, 2011



Dagen började med regn och slutade helt underbart med kvällssol. Vill just inte göra något annat än sitta i lä med en bok och njuta. Tillåter mig göra det lite till.

Att vattna ur höet har hjälpt i alla fall på Lillasyster. Hon var den som var mest rundnätt men den som börjar se finast ut av dem. Bara att hoppas att det inte växer så mycket gräs här ute. Det önskar jag nog förgäves för värmen och regnet sätter fart på det mesta. Ska jag gå ut en stund och fortsätta med "endotappingen", sist jag höll på gäspade han efter bara några minuter. Måste säga att jag har rätt stora förhoppningar på det här :)



2 kommentarer:

Blenda Elby sa...

hmm, kanske var bra att det nästan alltid hann komma regn på höet efter att det slagits, på Tulos förra ställe. Han har betydligt svårare att hålla hullet i Valbo än i Arbrå.

Elisabeth sa...

Det gör tydligen stor skillnad vad man får tag i för foder. Hoppas på att det blir bra halm till hösten så att jag kan ge lite hö och fri tillgång på halm istället. Kanske kan undvika att de ser ut som i år då. Lite väl oroligt tycker jag.