måndag, september 21, 2009

Varning låååång film, 8-9 minuter tror jag det var.

Vaknade i natt av en dunderförkylning ;) blä. Smilla låg och slickade och kliade sig och jag snorade, inte mycket vila där inte. Får ta det lugnt några dagar, tror det kan vara lika bra för Guldgossen för jag har hållit igång honom rätt mycket nu. Han har lika mycket fett över revbenen men han ser ändå lite mer "fit" ut tycker jag. Kan vara så att han känner av träningen och då är det ju bra med några dagar "off". Bäst att ta det från den ljusa sidan ;)
Själv har jag stannat hemma från jobbet, en rätt ångestfylld sak för mig, brukar släpa mig dit under de flesta förhållanden. Ofta ren dumhet och snålhet men man lär sig, hälsan känns allt viktigare med åren.(Andras också man umgås nära med sina elever)

Har i alla fall satt ihop en plan. Består av en hel radda saker. Filmade en del ett och ett i helgen, filmar själv så kameran måste flyttas mellan varje. En del fungerar men mycket måste tränas mycket mer. Matten måste sluta flaxa så mycket och helst börja röra sig lite snyggare men där kan jag inget lova. Tycker inte att jag rör mig sådär på gamla filmer, antingen är det fula vanor eller så är det min stela höft,) Borde börja på Yoga igen..
Till saken, alltihop ska sättas ihop till en kedja a la Lichman så småningom. Planritningen är inspirerad av Anette :) fast hennes var snyggare.
Tänkte att mörka kvällar kan man öva en liten sak och sen sätta ihop fler på helgerna.

10 kommentarer:

Nypan sa...

Ligger hemma med feberg, så det är bra att man har något att njuta av. JÄTTEFIN film, hoppas jag kommer dit en dag jag oxå. Och ang din rörlighet så tycker jag att även den ser bra ut. :-)

Kram på dig och krya på dig!

Malin Englund sa...

Här är en till som är hemma med feber... :) Hittade din blogg när jag letade runt lite bland sidorna här. Jag är mycket imponerad av dina filmer! Skitsnyggt! Tänk om min Daffy kan komma till den nivån i framtiden. Lycka! Nu vill jag bli frisk så jag kan träääna!

Ha det bra

maria sa...

Gud va ni är duktiga =).
Tycker både du och hästen rör er jätte fint =).

Kram

jenny sa...

Imponerande!!

Anonym sa...

Fin fint!

Jag tycker inte att du flaxar, tvärtom ser det samlat ut. Så samlat att jag tänker att jag får försöka växa ur min fart-fascination lite och träna lite mera moget. Jag vill även se flott och flyta fram med min häst, inte bara fart.

Heja dig, E!
/U

Sofie sa...

NICE :-)

Anonym sa...

Verkligen mycket imponerande får mig inspirerad att försöka komma igång med 2 linor, har inte gjort det ännu!!
//Maria & Jenina

Marie sa...

Hej!!! Jag som red Dorado åt Gunilla innan han såldes. Vilken skillnad på häst det är. Helt otroligt. han ser att vara så himmla trygg i sig själv. Underbart att se och man ser att ni har så himmla roligt tillsammans :) Mvh Marie

Elisabeth sa...

Tack Marie :) Vad roligt att du hörde av dig! Jag tycker att "den verkliga" hästen börjar komma fram. Modig, smart, rolig och mycket tryggare. I ridningen har vi långt kvar men nu har jag hopp om att klara av det. Han blir fortfarande "avstängd" så fort han känner press och det behövs inte mycket ;) ur "avstängdheten" känner jag att explosionen kan komma och det vill jag inte uppleva varken för hans eller min skull. Om jag vetat vad det var för en häst hade jag nog inte vågat köpa honom så nu är jag glad att jag inte visste ;) Lär mig så mycket och älskar honom verkligen :)

Marie sa...

Jag han aldrig bevittna eller sitta på honom när han exploderade. Han gjorde tendenser till rusningar men jag lyckades stoppa honom och få honom lugn på nått vis. Jag han ju inte rida honom så länge innan han blev såld. Jag är jätte glad att just DU köpte honom för du verkar inte ha bråttom och det är ju precis vad han behöver :) Älskade Dorado. Jag önskar er lycka till och ridningen kommer nog så småning om :) Mvh Marie