lördag, september 26, 2009




Efter att ha varit förkyld hela veckan och inte kunnat träna häst börjar jag bli utan inspiration ;) Är inte bättre idag heller, har prövat alla huskurer jag känner till nu så det är väl bara att uthärda. Hoppas att detta var nöffsjukan, i så fall var det inte så farligt ändå ... som förkylning däremot avskyvärd och ändå en bagatell förstås :)

ACTHA det amerikanske föreningen för Trailridning ska släppa sina "hinder" till allmänt beskådande på sin hemsida snart. Förut måste man vara medlem för att kika. Ska bli spännande att se och säkert inspirerande för några. Kanske något för Njurunda Privatryttare som verkar på hugget. Hindren är av en typ som ska ge tillfälle att utnyttja det som man tränar till vardags i sin typ Horsemanshipträning menar jag.

De verkar ha kul de där "over there" i den alternativa hästvärlden. En del tävlar och en del är bara med som "Buddyrider". Mycket mindre bra film men det visar lite av vad de sysslar med.

http://www.actha.us/index.php?option=com_chronocontact&chronoformname=view_video&record=Ride_day_snippets&Itemid=63

3 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Ja usch tyckte aldrig att jag blev bra, när jag var sjuk sist. Men så en dag vaknade jag till lite... =) Men ovanligt segt var det att bli fri den.

Nypan sa...

Jaha, nu har man fått lite mer uppslag för att skrämma hästarna då..
En säck med tomburkar, det är ju underbart, måste testas.
Här är en som (peppar, peppar..) har blivit frisk nu.
Nu är det nya tag som gäller.

Kram och krya på dig!
\Anette

Elisabeth sa...

Skönt att i båda är friska nu och jag känner en förändring på mig också, tror det håller på att ge med sig :) Halleluja!!! Filmade två minuter eller nåt när jag var ut för att se till djuren nyss. Vi är på gång igen..