måndag, september 07, 2009


Massor av bete kvar, härligt tycker djuren men jag är lite tveksam ;)
Är mycket träningsvillig för tillfället, ut direkt efter jobbet på en måndag.. har inte alltid hänt.
Gör mesta jobbet från zon tre nu, avancerat till trav så bra med motion får jag.Lite sluta från samma zon också, han slappnar av allt mer.
Trav med fina mjuka vändningar igenom i båda varven. Det mesta blir allt bättre och det har mest att göra med att hans självförtroende ökar tror jag.
För mycket knott för att jag skulle vilja rida så vi fortsatte med hoppning. Tre tunnor på rad, alltså treskutt. Lite osäkert men han hoppar ivrigt.
Mönster är absolut en höjdare för Dorado och mig, passar hans nuvarande "state of mind" perfekt :)
Så här när det börjar gå bättre kan jag avslöja att jag varit verkligt tveksam ibland, Dorado är den känsligaste häst jag haft att göra med och den med lägst självförtroende. Som tur är har han inte så hög "spirit" mer mittemellan skulle jag tro.

1 kommentar:

Eva Östman sa...

En sådan känslig häst med lågt självförtroende har tur som hamnar hos dig :-)