lördag, maj 02, 2009




Vilken social intressant och inspirerande dag jag haft :) Började på morgonen med att en av mina elever från förr med syster och mamma dök upp. Westernryttare som varit på sågen och hämtat spån. Vi fikade och pratade häst :) Vad annars ? Jätteroligt!

Sen kom Elisabeth från Sandviken. Vi har blivit bekanta genom bloggen. Härligt inspirerande . Hon har varit hos Karen Rohlf och håller nu på med Parelli jämsides med dressyr.
Hon uppfattade Guldgossen ungefär som jag verkade det som. Oerhört känslig och mycket lätt att få RBintrovert( hästen alltså :).
Idag lyckades jag med det fastän jag knappt gjorde något med honom pga att jag var uppe i varv av allt som hände runt omkring. " How interesting !" E kände direkt att jag hade en högre energinivå än hästen :), det klarar han inte så bra, känner det som press..

Jag kommer att lära mig mycket av Guldgossen, inte minst mental träning tror jag :)

E kommer till Lichmanclinicen, då får vi se babyn också :)

Mamma , Tove och Linus var också hos oss idag och jag har lite dåligt samvete att jag inte pratade något annat än häst. Lätt att drabbas av detta då det finns likasinnade i närheten..

Bertil fotade.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Så fin Gulgossen och du rör er samman. I takt liksom :)

Elisabeth sa...

Det lade jag inte märke till men det är ju som lovande :)

Blenda Elby sa...

Det är så roligt att träffa nya människor via bloggen! (Och gamla också =) )

Elisabeth sa...

Ja verkligen, det är en av fördelarna med bloggar.

jenny westberg sa...

tack för fikat och en trevlig pratstund!! Har börjat kika på dvd:n och känner mig inspirerad! :)