lördag, maj 30, 2009


27° i skuggan ;) Djuren vet vad man gör en sådan dag. Vi människor ränner runt och gräver land och kör sopor. Är lite så att jag tycker att andra verkar ha det roligare just nu, rider långritter och tränar tillsammans. Gräset är grönare på andra sidan kanske ;)
Körde släpet med SAABen idag till Kretsloppsparken som det så fint heter, det gick utmärkt så nu ställer jag av min älsklingsbil. Han är inkontinent, både olja och vatten rinner lite hur som. Är glad att det inte är jag ;) Behöver en plätt där han kan stå och vila så länge, någonstans där inte Bertil ser honom..



Prenumererar på Zenhabits på nätet, rekommenderas. Man behöver en påminnelse om ett och annat.


Article by Zen Habits contributor Jonathan Mead; follow him on twitter.

What would happen if we started being honest with ourselves about what we really want?

What if we started being ruthlessly real? What if we actually said the things that we think about, but are afraid to say?

Our egos may shrink and squirm, afraid to face reality as it is; afraid to bypass all the pretense; afraid to confront the shear nakedness of authenticity.

But maybe if we could evade the grip of our ego-based fears, we could embrace unfiltered, unmediated reality.

Maybe, just then, we’d start to come alive.

4 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Det kan bli lite "sum of all others" när man läser bloggar ibland tycker jag. Och all falukorvsvardag och pölsaångest har en tendens att inte komma ut på bloggsidan...

åsa sa...

Allt är ändå grönast i Parelli-land ;-)

Ja fick en tanke idag - det kanske inte är så illa på vintern ändå... Från långkalsonger till shorts på 12 timmar. Gick lite väl snabbt att ställa om...

Då är det riktigt illa =D

Ut och lägg dig i solen ;-) (eller skuggan) å titta lite på allt du har!

Elisabeth sa...

"Sum of all others" vilket fantastiskt bra uttryck :) så är det förståss..

Tvättade mina två par långkallingar idag, brukar ha dem längre men nu gick det bara inte ;)

Apropå Parelliland så är det första gången sen -97 tror jag som jag inte känner mig entusiastisk, har inte ens läst SavvyTimes som jag fick för någon vecka sedan. Åkte förbi en hästhage i närheten där Bertil såg att de köpt ny häst men inte jag :( Oroar mig en aning..

Nypan sa...

Du får komma till Grönängen och få lite inspiration med dig.
Eller så får väl Grönängen komma till dig och ta med sig inspirationen. Vad tycker du?

Kram tills vi ses
\Anette