söndag, maj 31, 2009



Jag blev så glad nyss.Dorado gnäggade, reste sig och kom emot mig när jag närmade mig. Tidigare idag hände något som fick mig att fundera över om jag spolierat månaders försök att få hans förtroende.

Skulle träna Liberty för fjärde gången och hade nyss börjat när han elegant hoppade över och försvann.

Tyckte det verkade som om han var LB och bara tyckte att han ville tillbaks till kompisarna. När han väl var över på andra sidan blev han RB och började springa.
Jag gick mot zon 5 och lekte Catching game. Han blev ganska upprörd och kom inte helt fram till mig utan stod och stirrade länge på mig.

Fick lov att sätta mig ner innan han lugnade sig och sänkte huvudet.
Kändes inget vidare hela händelsen. Kanske ändå att det slutade okey, vi får se nästa gång..

Bra hopphäst verkar han vara, litet tunnt plastband från stillastående utan att nudda ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han tyckte kanske bara att det var behagligare med vännerna i frihet, än att vara med dig, som vill leka frihet.

Det kan ju lika gärna vara så att han bjöd in till spring och lek med sina kompisar, om han kände sig full av sprall när ni började leka. Att du skulle springa med och inte alls fånga honom, att det var det som gjorde att han stod stod och stirrade. Kanske väntade han in ditt första krumsprång.

Vad det än var, så tror jag att du kan se det som ett missförstånd mer än ett förbrukat förtroende.

Alltid roligt med bra hopphästar. De är ofta modiga, tycker jag.

:)
U

Elisabeth sa...

Han gnäggade högt nu när jag kom för att natta dem, det har han inte gjort förut så vad det än var som hände så verkar det inte ha gjort så mycket skada :) Är jätte glad i kväll.
Han är en blandning av mod och mindre bra självförtroende, spännande häst även om jag inte alltid eller ofta inte förstår honom. Not Yet men det kommer ..