onsdag, oktober 08, 2008


Jag skrev att den förra bilden var gammal. Den var från förra veckan ;) Nu kommer en bild som avslöjar min ålder , den är tagen 1972 tror jag. Det är Simson, min första stora häst. Han var ett engelskt fullblod efter High Flown undan Israel. Kom från Rausings i Skåne.
Jag köpte honom från banan. Fullständigt RB extrovert-introvert med den behandling som han haft och tyvärr fick hos mig också. Det enda som gjorde att det fungerade var antagligen att jag var fullständigt orädd(ungdomen) och inte hade någon önskan att knyckla ihop honom. Det var framåt som gällde både för honom och mig.
Vacker som en dag och jag älskade honom förstås.
Jag har vid två tillfällen sett honom ;) i Dorado och när jag plockade fram bilderna ser jag väl en viss likhet kanske. Inte så konstigt att jag föll för Guldgossen i så fall.
Jag sparade ner den här bilden ganska stor så det går bra att klicka om man vill se bättre..
Blank häst förresten, undrar vad han fick att äta.

2 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Åh, kommer ihåg plastpannbanden som var så vanliga när jag var liten! Nästan standard var de:)

/a

Anonym sa...

Hihi jag var inte så liten då men kommer väl ihåg dem. Jag gjorde egna, bytte färg då och då. Lustigt att det alldeles försvunnit.