måndag, oktober 13, 2008

Det blev inte så mycket hästräning i helgen. Bertil och Smilla var borta på fisketur så Rosa och jag passade på att ha en riktig hälsohelg.
Började på fredag med behandling av Martin Lundberg. Han balanserade våra stela kroppar till nästan nya. På lördag blev det grönsaker och besök hos en kinesisk naturläkare. Nu är det olika drycker, fotbad och tidig sovtid som gäller den närmaste månaden :)
Åren bara försvinner från våra väsen. Vi blir som unga på nytt kanske.
Då kan vi rida barbacka och stå på våra hästar igen eller..

Dorado och jag är "back on track" igen i alla fall. Jag lär mig att läsa honom bättre och justera mig efter det. Inte lätt men nödvändigt. Han är lika ofta RB extrovert som LB introvert och övergångarna är blixtsnabba. Hujedamej ,det gäller att bli snabb själv också så ni förstår att jag behöver behandlingar.

Det där med att saker som går bra får ett bakslag när man lär in nya stämmer för oss i alla fall. Har bestämt mig för att slå ned på takten och bli lite mer "tråkig" tror han behöver det. Fler repetitioner menar jag. Blir han uttråkad så får jag väl göra på annat sätt.

Trodde att han vant sig vid de flesta ljud efter all träning men ljud på avstånd är en annan sak och hur tränar man det.Det räcker med att någon skrapar med foten så är vi väck. Där skulle man behöva assistans mer ofta. Kanske ska vi åka till Dalpraktiken.

Ja jag vet, det handlar inte om ljuden , det handlar om att jag inte är en tillräckligt bra ledare (snyft) men han vill gärna vara med mig i alla fall.. tröst

På filmen är min vackra pojke rätt reaktiv. Rosa skrapade med foten i gruset för att testa ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligt vacker häst!

Och verkligt bra ridbana! En sådan skulle man ha...

Eva