fredag, oktober 03, 2008


Ibland blir man förvånad. Hade bestämt mig för att pröva "Leda i manen och Tjuta i tutan" som dagens övningar mellan skurarna.( Senaste SavvyClubs DVDn). Trodde att leda i manen skulle bli lätt men tji fick jag. Guldgossen var klaustrofobisk och blev uppjagad när jag försökte stanna honom. Vi fick ingen riktig reda på saken men slutade när han verkade lite lugnare.
Tänkte att tutan skulle bli en utmaning men tji fick jag där också, han verkade okey och den märkliga Lillasystern kom upp till mig och skulle titta på tutan. Sen slutade den fungera, kanske var det för kallt men i så fall skulle jag inte vilja komma i sjönöd och behöva lite till en sån mackapär.
Tänk att jag har en häst med både skor och täcke :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja dom slutar aldrig att förvåna oss våra hästar rolig sak att det där med tutan måste prova det på Cherokee men tror inte att han skulle vara lika lugn som din men man kan alltid hoppas. Mvh Maria Jönsson

Anonym sa...

ja en del har ju hästar med skor och täcken =O

Anonym sa...

Ja varken jag själv eller hästarna upphör att förvåna mig :))))
ska pröva tutan igen idag om den fungerar. I går kväll blev alla tre jätterädda för prasslet av en Parellipåse och flög ut ur lösdriften när jag gick förbi för att lägga den i stallkammaren. Då har jag ju tränat med plast ;) det verkar bero mycket på situationen...