lördag, december 07, 2013




http://off-grid.info/blog/30-essential-things-you-should-keep-in-your-car

Kul med fler som tycker att man ska ha saker tillgängliga i bilen. B tycker att jag har det rörigt men i dag fick han se nyttan med det. Vi var på tippen, vad jag gillar tippen det var där jag hittade min förra bil den fina picupen som jag inte riktigt kommit över ännu ;) I dag när vi skulle slänga det skräp som upptagit en bilplats i garaget så höll ett trevligt par på att lasta av fönster som vi istället lastade på vårt släp. Fina spröjsade fönster gjorda av tätvuxet virke och som kan hålla i många år till. Vilket flow!! Mellan glasen kunde jag lägga filtar och fällar som så behändigt låg lite överallt i min Volvo :)
Där kom plötsligt växthuset närmare realisering.

Först vinter dock och nu finns det redan skidspår på ängarna här ovanför. Bara att sätta igång då.

Förresten så beställde vi en snöröjare i går en liten maskin som heter ALKO om jag minns rätt. Har upptäckt att det är sånt folk har,  vi är lite gammeldagsa och har skottat för hand men nu får det vara slut på det. Hoppas att det inte snöar en flinga innan den kommit. Sen drömmer jag om att göra stigar kors och tvärs i hagen så att djuren får en vintrig Paradise Padock där jag kan sprida hö lite här och där så de börjar vandra. Sadeln får vänta men det gör inget för jag kan nog inte rida förrän till våren i vilket fall. Ska ju dessutom syssla med Handwork a la Akademiskt om det blir som jag vill.

Bra dag och det är bara lördag. Det var väl värt jobbet att torka mynta i höstas använder det nästan varje dag nu. Kommer inte ihåg om det är lugnande eller uppiggande men gott luktar det.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Myntan kanske är lugnt uppiggande :)

Elisabeth sa...

Så är det nog :)