söndag, oktober 24, 2010



Smilla väckte mig 5.30. Inte mycket till sovmorgon här i huset. Passade på att ge hästarna när jag ändå var ute. Kom att tänka på hur trygg jag kände mig med att ha hästen installad hos Ivar och Anna Greta Berglund i Selånger. Där visste jag att hästarna fick mat vid 5 tiden på morgonen. Själv kunde jag sova lugnt då :)

Eftersom jag förberett för Evas ankomst :) har vi haft god efterrätt här två kvällar. Sätter in receptet här så jag kan hitta det igen. Brukar rätt sällan laga samma sak två gånger men det här var gott och vackert. Hittade det i en tidning på Biblioteket.

Vit chokladmousse med lingon.

125 g vit choklad
3/4 dl mjölk
3 dl vispgrädde
100g lingon (andra dagen tog jag hallon men lingon var godare)
1dl socker

Smält chokladen. Häll varm mjölk över. Låt det bli ljummet. Vispa grädden och blanda.
Låt stelna 2 timmar.

Rårör lingon och garnera med rosmarin.

6 kommentarer:

Marion Princic sa...

oh vad gott det låter, det ska jag prova. ha en bra söndag och pussar systrarna och guldpojken från mig

Elisabeth sa...

Det ska jag göra :) Ha en bra dag du också!

Eva Östman sa...

Ååå... :-)

Kanske du behöver öva mera och gör den igen?

Elisabeth sa...

Kanske kanske inte :) Det finns ju många efterätter här i världen som tur är.

Marion Princic sa...

gud vad gott den var!!! tack för att du delade med dig!

Elisabeth sa...

Har du redan prövat :) Vilken initiativförmåga!