fredag, oktober 15, 2010

Då är min prins gipsad och ohalt hoppas jag. Det visade sig att det var ett brott på hovbenet, en liten bit av ena sidan skilt från resten. Det är bättre diagnos på detta. Han går där med en boots över gipset och jag hoppas att han låter den vara på så att gipset håller sig.
Mycket glad över hans uppförande hos veterinären. Perfekt på min ära. Röntgen, hovvård, gipsning och tandraspning. Han var 100 procent samarbetsvillig hela tiden. Han fick beröm inte bara av mig.



Rosa var med , mycket mycket skönt att ha en vän med i sådana sammanhang.
De första snöflingorna föll idag.

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Det verkar ju ändå liksom lovande!

uh sa...

Vad skönt att få veta och se! vad som är orsaken till hältan. Vi håller tummarna att han blir helt frisk igen!!! Trevlig helg!

Elisabeth sa...

Ja det känns mycket mer lovande. Om det inte fungerar med gipset så finns möjligheten att stabilisera med en specialsko istället. Så just nu känner jag mig rätt lugn och glad :)

Blenda Elby sa...

Va bra!!!

Anita sa...

Gläds med dig - det var ändå bra nyheter. Lite krasse på det är inte helle så dumt...

Marion Princic sa...

Krya på dig nu guldpojken!

Ingela sa...

Kram till er!

Stolt över din duktiga pojke!

Lycka till!!!

Elisabeth sa...

Tack för ditt roliga SMS Ingela, skulle jag skriva så där mycket på telefonen fick jag hålla på ett tag..

Ingela sa...

hihi ;o)

satt på bussen och hade tid över, då kan det få ta tid ;o)

Skönt att du hade Rosa med, sånt är guld värt