måndag, april 06, 2009



Riktigt Aprilväder :) Alla djuren ville undvika regnet och samsades riktigt bra därinne.

Har klängt och grejat en lång stund. Kan nu ligga på ryggen och sitta på korset. Eftersom jag tyvärr inte är någon vidare gymnast så byggde jag upp tunnan med lite gödsel under :)

Vävde mellan tunnor och efter att ha sett på Sofies film kom jag på att jag skulle ge Guldgossen lite mer tid att tänka. Och tänk han gjorde det och började att själv välja väg....även om det går mycket långsamt. " Slow and right beats fast and wrong" Fast som Åsa skrev "Fast and right beats everything ;)

Han tittar så mycket på mig när han ska göra en del saker så det går inget vidare därför men det är ju trevligt att han tittar och ser ut att fråga.

I den korta galoppen slog han bakut ;) En varning att hålla sig utanför"kick zone" även om man tror att man har en mild häst. Har förresten gjort det misstaget förr att inte se dominans hos mina djur. Vill bara betrakta dem som goa gosedjur.Kan stå en dyrt om tänderna ryker ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rygg är det som det liggs med eller på eller hur man nu ska fråga. Ligger du på Guldigagossens rygg på rygg? Det är något som jag håller på med att försöka med på Mano, men det är så mycket lättare att ligga på magen. Min kropp är så starkt dragen av gravitationen att en del saker blir besvärliga=)

/U

Elisabeth sa...

Nej jag ligger bara med huvudet i manen och fötterna på korset typ ;)
Än så länge är han lite orolig när jag sitter vänd bakåt( på ena sidan) så lägga mig på rygg vågar jag inte men man vet aldrig ..

Nypan sa...

Här har det blivit vinter igen. Det snöar stora "lapp-vantar".
Buhu. :-(

Kram
\Anette

Ingela sa...

hihi, så sant, lätt att se dem som gosedjur utan dominans ;o) skönt det finns flera =)

Ulrika sa...

Så där på magen ligger jag också, men när jag försöker mig på det omvända eller för den delen ställa mig upp får jag svindelattacker, fast jag har blivit lite tåligare med tiden.

Mano har också lättare att bli orolig på ena sidan när jag sitter bakåt, eller när jag kravlar runt från bakåt till höger sida. Jag undrar om jag kravlar värre eller om det är svårare att greppa för hästvännen.

Elisabeth sa...

Vilket det än är så tror jag på att både vi och dom blir tryggare ju mer vi håller på. Tänker fortsätta tills jag kan gör detta med regnrock och paraply men så är man ju lite av trygghetsnarkoman också ;) Inga oförutsedda händelser ska kunna skrämma oss är tanken :)

Blenda Elby sa...

Sofies film, låter intressant. Nåt som finns på nån blogg?

/Anna