måndag, april 20, 2009


Har försökt att filma lite två dagar i rad och lyckats hålla mig utanför bild mest hela tiden ;)
Saker börjar tina fram bla den vickande brädan som Guldgossen utan vidare gick upp på sidvärts. Han har mycket mer självförtroende nu.

Har kommit på vad det är jag sysslat med senast månaderna, "Zero Brace" det som Linda talar om på senaste DVDn. Försöker få honom helt avslappnad i alla situationer ;) Hade inga ord för det förut och var inte helt övertygad om att det jag gjorde var helt nödvändigt för hästen skull. Mest för mig trodde jag men nu vet jag att det jag håller på med är projekt "Zero Brace" för båda och är mycket nöjd med det.

Ska leda till finessridning utan spänning någon gång framöver :)

Underbart med ljusa kvällar..

( Det stämmer han är rätt fet:( har minskat på maten men han verkar ha lagt in svältväxeln istället. Har också ökat motionen nu så vi får väl se om det blir bättre..)

Till sist, jag kunde sitta av både till höger och vänster idag första gången sen -98 , det blir bara bättre och bättre, Halleluja MirakelMartin!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Knepigt det där att man inte riktigt tror att man känner rätt innan någon bekräftar en.

Är det månne spegelneuronen som spelar oss spratt?

Elisabeth sa...

Ja visst är det knepigt och vid det här laget kan man kanske lita på sig själv ..men vad det är skönt att någon sätter ord åt en. Ibland är det du...:)

Ulrika sa...

Ja, jag känner också så där, att vid det här laget borde jag veta att jag kan lita på det jag känner och inte behöva så mycket bekräftelse och speglin. Men mitt behov av spegling och bekräftelse verkar vara outsinligt. Bara att jag har blivit bättre på att sätta mig i sammanhang där man speglar och reflekterar varandra till gemenskap och växt.

Vilket jag tycker att jag gör i kontakten med er här på nätet (och hoppas att andra känner likadant).

=D

Elisabeth sa...

Jag känner definitivt likadant. Har tidigare varit en mycket "privat" person men märker att jag får ut mer av livet i samspel med andra även på nätet. Delvis är det säkert Parellandet som hjälpt till.
Är inte alls lika rädd för vad andra ska tycka, tacksam för det som tycks positivt men kan ta det andra bättre också. Får ses som utveckling till det bättre.