onsdag, april 01, 2009


Låg aktivitet på de flesta bloggar jag följer nu. Känner mig själv rätt sliten för tillfället , kanske fler som gör det eller så är det våren. Folk kanske har ett liv utanför bloggar och FB ;)

Underlaget är mycket besvärligt nu, precis så man vågar röra på hästen om den är lugn. Gjorde en hel del av träningen på sista DVDn istället. Stod på en pall invid väggen i de sista solstrålarna och klängde och smekte. Intressant att se hur "un broke" han verkar i vissa lägen. Vill att han ska bli lika bra på att ställa upp sig med vänster eller högersidan mot mig. Blir nog bra om vi får hålla på.

Rekordfångst av hår. Tycker att han är lite matt i hårremmen. Undrar om det är något han behöver (mer än mer motion och bara fötter då ;) Förr gav man ju alltid extra B-vitamin i hårfällningen. Någon som har en åsikt ?

Filmade lite men har inte hunnit ladda in det.

Det här är en syn jag längtar efter.
Sen jag var i ridhuset och tittade längtar jag efter bra underlag ;)

4 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Agrionm-åsikt = B-vitamin tillverkar de själva i grovtarmen.
Men jag är mer än brar agronom ;)

Elisabeth sa...

Okey hade en känsla att det var föråldrade kunskaper jag hade. Mindre lätt det här med utfodring...

Anonym sa...

Vi ger våra hästar vitamin tillskott och de har inte haft några problem med varken fällning eller matthet, men det finns säkert tusen sanningar!

Var och lyssnade på Rosa idag. Vill absolut lära mig mer!!
Vore kanon om ni ville dra igång en kurs!
Vad är annars bästa sättet att få hjälp att komma igång? Alltså med att fastställa vilken typ hästen är osv.
Mvh Jenny Westberg

Nypan sa...

Anita ger våra hästar någon slags vitamin som blir som små solar på maten, jättefint.
Tror att det är B-vitamin.

Kram
\Anette