torsdag, april 02, 2009

Liten film från igår. Vi håller på att träna in någon slags långsam galopp, tänkt att användas till longreining. Det är inte lätt för plutten men han har löst det med att sätta huvudet högt ;) vet inte om jag får till vanlig galopp sen ...

Nu ser det ut här ute gödsel, gammalt hö och hår överallt. Drabbades av akut behov att städa inne för att det ska vara ordning någonstans ;) Åker på fest på jobbet istället..

Vet inte varför jag visar detta, ser inget vidare ut men det kan vara kul att se om det blir någon utveckling kanske.

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Oj vad fint!
Lite mer övning så har du snart en häst som kan Terre à Terre!
:)

Kram Yvonne

Elisabeth sa...

Det vore ju kul :) Är lite orolig att jag övar in något tokigt men kanske inte då ..

Ulrika sa...

Jag tycker att det inte alls ser tokigt ut och tänker att han förmodligen kommer att reda ut sig själv alldeles utmärkt med tiden. Nu orkar han inte lyfta upp sig fram utan att ha huvudet/hals på det där viset, tänker jag.

Imponerande långsamt =)

Elisabeth sa...

Han är så klok på många sätt. Först försökte han lösa det med att skutta jämfota och sen reste han sig på bakbenen tills han slutligen kom på den här metoden. Han verkar okey inte upphetsad eller sur.