tisdag, januari 01, 2008



Nu har vi avslutat dagens motionering. Vi började med att trava ungefär tre kilometer. Det gick bra , Zapatera har lagt sig till med en lite joggingliknande trav som verkar kunna pågå länge. I en dunge stannade jag till för att ge henne en godbit och upptäckte att det var minst sagt halt under snön. Travade en bit till men när vi kom till en nedförsbacke och måste skritta fick hon knappt fäste alls. Läskigt. "Emergency dismount" så gott jag kunde. Rätt snabbt för att vara mig och så promenad hem.
Precis när jag fick syn på ponnyerna i hagen ramlade Lillsyster nedför slänten. Det såg inget vidare ut. Hon stod stilla en stund och jag med . Jag höll andan och tankarna hann avhandla en del mindre trevliga alternativ.
Det verkar ha gått bra men nu har jag stängt upp alla hästar framför stallet igen. Det är inte helt säkert där heller så jag hoppas att det inte smäller någonting idag.
Det ser ju rätt vintrigt ut i alla fall och skithögarna har snöat över. Glädjer mig för Eva kommer ikväll.

Inga kommentarer: