torsdag, januari 10, 2008

Idag har i alla fall Zapatera rört sig ordentligt. Träffade på två halvblodshästar som vi slog följe med på hemvägen. Okända hästar för Zapatera men när de inte ville gå fram kunde Z gå förbi lugnt trots att det var lite trängsel mellan eltrådar och hästar. Hennes självförtroende och förhoppningsvis förtroende för mig har växt på senare tid. Sen gick hon tryggt vidare och visade vägen. Jag hade kamera med mig och glömmer att ta upp den, är inte längre så inriktad på bloggbilder tydligen. Det var mycket stiliga hästar ,jag kände lite att Zapatera och jag mer liknade de ryska ekipagen med overall och långpäls i jämförelse :)
Bilden visar "Horseanality chart" Det är en del av det man använder för att se vad man har för en häst och till den finns då övningar som passar den häst som för tillfället dyker upp.. Detta tillhör Parellisystemet alltså. Det bästa hittills tycker jag. Det gick inte att visa bilden, sätter in en länk i stället. http://www.parelli.com/content.faces?groupType=HORSENALITY Klicka på den blå texten under så får ni en fil med detaljerad "chart"

Inga kommentarer: