söndag, januari 06, 2008







En av höjdpunkterna på veckan var slädfärd en med avelshingsten Lindus en riktig snygging. Snö och Per Ola som kusk då behöver man bara njuta, men tror ni inte att när Lindus snubblade i en backe åkte min högra hand mot tömmarna med en snabbhet som överraskade mig. Per Ola log rart men vad han tänkte vet jag inte. Tala om backseatdriver och då åker man med en av Norrlands mest välrenomerade kuskar. Skulle tagit mängder av foton men när jag satte på kameran var batteriet slut. Hade nog haft den på av misstag och så var det minusgrader. Ska investera i ett batteri till nästa löning.

Skjutsade Eva till tåget i morse. Nu är det slut för den här gången. Vi har varit upptagna den mesta tiden på dygnet av våra intressen. Det är så härligt att riktigt få frossa i hästprat , utbildningsDVDer , hästtidningar och träffar med hästfolk.Vi hann igenom nästan hela Level 2 packet och ett flertal Savvyclubs DVDer. Känner att jag har landat lite med Horseanalityn och kommit ifrån känslan av förvirring inför all ny kunskap. Men det är märkvärdigt att jag tycker att det är svårast att läsa min egen häst :)

Bilderna är från hästbutikstittningen. Det fanns ett flertal alternativ om man vill ha en ofarligare och mer lättfödd häst. En bild från Rosas lägenhet , vi var tacksamma för att kunna sitta där några timmar för att inte driva Bertil till vansinne med "Parellimusiken". En del måste ju jobba också =) Apropå det så börjar jag imorgon How interesting! så fort det gick...

Inga kommentarer: