måndag, januari 07, 2008


Jag har gått med i Savvyclub igen . Sitter och roar mig med att gå igenom vad som finns på clubsidan. Trevligt! Har haft en bra dag på jobbet. Roligt att träffa elever och kolleger igen. En ny lärare har börjat idag och nu märks det att man är "vuxen" , hon kom fram till mig och berättade att hon haft mig som lärare när hon gick i fjärde klass.... Hon hade en del rara ord att säga som tur var =)

Han rida också innan mörkret föll helt och hållet. Har prövat min gamla engelska eller rättare sagt franska sadel i två dagar. Den känns bra, det var den jag köpte av Cricko en gång i tiden. Hade ridit i barbackapad i två år när jag nästan tvingade henne att sälja den till mig. Zapatera var inte helt lätt att hitta sadel till. Har inte ridit i den på några år men när jag ser alla Parellimänniskor rida engelskt blir jag sugen på att försöka. Dessutom tror jag det är bra för hästen o man växlar sadel ibland. Zapatera rör sig mer i den, ryggen alltså. Det är svårare för mig att sitta på henne, antagligen ger den henne mer bogfrihet eller så är det snön :)

Smilla har vant sig vid att det är bara jag och Bertil här nu och verkar nöjd ändå.

Inga kommentarer: