måndag, juli 02, 2012


Så då har jag äntligen bestämt mig för att lämna Tunbyn några dagar. Det sitter alltid långt inne men när jag väl kommit iväg brukar jag vilja stanna längre. Ska till Väddö där Eva och Z vistas under veckan på Stridsby gård som jag också gärna ser.

Hundpromenad och hästträning i morse. Måste börja rida ännu tidigare när bromsarna fortfarande sover. Tycker att Dorado är oerhört tålig när det gäller insekter.
Tjugoförsta gången ridning och fjärde gången klöverlöv galopp. Lite typ öppna och sluta på Rosas inrådan. Titttade på Karen Rohlfs sida igår och hörde att hennes favoritövning är ömsom trav och ömsom skritt i öppna. Kanske man ska föröka sig på det för att få honom lite bort från frambenen..  Mycket trevlig i alla hörnen idag när jag förberett som jag skulle. Tänk så sällan eller aldrig det är hästen som har något att göra med att det inte fungerar ;)

Bilden togs av Rosemarie vid Ljungan. Fin!

1 kommentar:

Blenda Elby sa...

Ligger mycket i det om på låg nivå tror jag.