lördag, juli 07, 2012



Inspirerad av Lina Brandts sparsmakade kroppsspråk vid Liberty gav jag mig ut för att förbättra mitt eget. Lina försöker använda sig av sin energi och ta bort så mycket "viftande" som möjligt. Det ser proffsigt och trevligt ut och hästarna får en fin attityd. Det är ett artigt sätt som passar alla horsanalitys. Lååång fas ett och sen en liten putt, paus och börja om. Hästen ska kunna de sju lekarna först förstås.
Som sagt jag ut och vad är där om inte bromsarnas paradis. Inte läge att ta det lugnt precis så det fick bli 45 linan och galoppombyten. Fart och fläkt och knappast sparsmakat kroppsspråk på mig. Hoppas lite på blåst till i morgon

På Stridsby Gård finns en fantastisk flock med Basjkirer och jag kom på mig själv att stå bredvid hagen och fundera på vilken som skulle följa med mig hem ;)  Topaz där ovan låg bra till eller illa kanske för på Stridsby har de en riktigt hästvänlig tillvaro med sagolika hagar och bra hantering så det är säkert bäst att få stanna där :)

Inga kommentarer: