onsdag, juli 11, 2012


Inne igen efter en träningsstund med pojken. Så otroligt roligt det är med longreining, även gossen verkar tycka det han tände till ordentligt efter en stund. Regnet strilade konstant men vi märkte det inte förrän det riktigt ökade på men då var det dags att sluta i alla fall.

Det här med att leka med hästar är nog det roligaste jag vet ändå man har sina "ups and downs" men återkommer till glädjen varje gång. Läste det här med att säga ja till sin häst hela tiden och det gör jag jag nog så till den grad att jag kom att tänka på en gång för många år sedan när Craig Stevens var på Stenbro i ridhuset och vi utanför. Högtalarna var på även där och det lät nästan oanständigt när sa sina aaaaaa... mest hela tiden, vi skrattade gott. Skulle någon spela in mig nu utan bild så skulle man undra vad jag höll på med som jag låter. Det är mest aa och ååå hela tiden i olika tonarter. Jag påstår att Dorado gillar det och känner sig trygg :))

Det vi gör är raka spår, åttor i alla gångarter, sluta, öppna lite "renvers" vet inte vad det heter på dressyrsvenska plötsligt och många övergångar. Ingenting korrekt kanske men med nöje.

Har inga bilder när vi håller på så jag sätter in en av mina inspirationskällor Piet Bakker.

2 kommentarer:

Marion Princic sa...

FIN!! har du bet i eller kör du med grimman?

Elisabeth sa...

Grimman än så länge..och det kan nog bli länge om jag känner mig rätt :)