måndag, juli 16, 2012


Kom just in efter en dag med mycket sommarkänsla, till slut kom den :)  Har suttit i kvällssolen och druckit ett glas vitt vin och läst en engelsk trevlig deckare. Det är livet det.

Det regnade till och med tolvtiden och då slutade det plötsligt lagom till att Lina från Dalpraktiken kom förbi. Åsa också men hon for vidare till en granne för att hjälpa till med en unghäst. Jag säger bara "så ung så begåvad" om Lina. Det gav mig så mycket att se henne träna gossen med energi  och låååång fas ett  och som hon sa "Doradofasfyra" ibland. Den är inte stark om man säger så.

Dorado gick igång ordentligt efter att hon gett honom säkert en halvtimme att komma igång med mycket tuggande och funderande först. Lina är extrovert och hon är imponerande som kan vänta på hästarna så länge. Där har jag massor att lära och tror att jag gjorde ett språng idag. Det är så nyttigt att se någon annan leka med sin häst. Någon duktig då menar jag :)


Kan rekommendera er att ta chansen om hon är i närheten. Nu ska jag fortsätta att experimentera med mina energier så får vi se.. Kolla förresten in Ulrikas blogg där hon skriver om faserna i True Connection Ingelas metod, intressant. Känns igen från Parelli men kanske tydligare. "Örn, sparv, fluga, mygga" fast början med mygga då ;) som faser men inte radade på varandra utan paus. Det gör man i de första levlarna men inte när hästarna kan lekarna och det går ganska snabbt oftast.  Fast TC folket kanske inte gör det från början heller. Ska nog allt skicka efter materialet från Ingela så småningom.

Stadtsbesök med Kari och Judith efteråt. Middag på Tant Anci och Fröken Sara och lite vandring bland stenhusen. Trevligt det också. Vilken semesterdag!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, det var i alla fall så mycket som jag förstod. Men jag tyckte att allt TC fanns i parelli som jag tolkat det, framför allt det äldre Parelli-materialen. Typ de på VHS.

Och för att gå mot finesse tror jag vägen går via Karen mer än någon annanstans.

Elisabeth sa...

Där håller jag med dig, är med på Karens sida och det är helt fantastiskt bra men har väl inte kommit igång på allvar själv ännu.

Ulrika sa...

Jag har inte heller kommit igång och inte ens varit med i Karen-klubben sista året.