fredag, juni 15, 2012


Vilket perfekt hästväder, sol, vind och lite kyligt. Knotten har ingen chans och man kan rida ifred.  Bara bättre och bättre känsla för oss båda tror jag. Kunde länga stiglädren ett hål till, snart sitter man som en ryttare :) Lugnt, lugnt som en gunghäst i galoppen. Ingen energi att tala om men det vill jag heller inte ha ännu. Är så nöjd med att jogga fram nära marken..

Tänk att vi skulle kunna komma till freestyleridning jag och gossen, det gick inte alls förut eftersom han blev så osäker och behövde ledning. Nu är det läge och det är tur att det slutligen blev så för när jag skulle rida med kortare tygel återföll jag till "gammal" ridning och det blev inte kul alls.  Stelt och dant för oss båda.

Sista Parelliclub DVDn kom lägligt , mycket bra om hur man rider åttan freestyle. Prövade idag och det ska bli spännande att se hur många gånger det tar innan det sitter bättre för oss båda. Skriver hela tiden upp det jag gör nu och det känns bra.

Elfte gången ridning och fjärde gången kissa på gräset med vissling träning :)

Nämen jag har slut på utrymme för bilder ser det ut som ;) Det tog många år men nu är det klippt. Man får betala 22 kr i månaden för att få mer utrymme , gissar att det är okey..

Inga kommentarer: