onsdag, juni 13, 2012


Jag försökte meditera nu före jobbet men tankarna for lite mer än vanligt. Tänkte bla på att jag överhörde en diskussion om varför folk inte går på de kurser som erbjuds. Tänkte inte  då seg som jag är men nu dök det upp.

Jag tror säkert att många förstår hur fantastiska dessa kurser är liksom jag :) men även om det är en fråga om prioritering så har man prioriterat rätt hårt när man har häst på en vanlig lönearbetares lön. För att inte tala om bil och transport också :) Så det får bli många färre kurser än man i själva verket vill.

Är ändå så tacksam att kurser ordnas, tycker om att nivån höjs även om det inte gäller mig alla gånger. Ibland har man ju möjlighet att gå också och att vara åskådare kan ibland ge nog så mycket. Men det  gäller förstås att tillräckligt många har möjlighet att gå för att dessa fantastiska människor som ordnar kurser ska orka fortsätta..

Tänkte dock också på att träna och vara med sin häst själv ger mycket och har man inga olösliga problem (olösliga på egen hand) så har man mycket ut av att använda tiden till egen lek med hästen. De videor som finns på nätet och dem man har hemma är ovärderliga. Det gäller bara att man tittar på dem och inte bara en gång :) Har så ofta den känslan att det jag ser inte fanns där förra gången jag tittade och det visar väl bara att man tar inte in allt på en gång :)

Det här är mest skrivet till mig själv för jag är en sån som ofta får känslan att allt det fantastiska händer någon annanstans när det gäller hästar. I USA eller Skåne eller så , det stämmer inte helt om jag ska vara rättvis :)

4 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Känner s å igen mej i det du skriver. För mej är det en fråga om ekonomi, tid - och möjlighet att faktiskt hinna tillgodgöra sig och smälta informationen. Försöker påminna mej om att faktiskt ta det lungt i sommar! Och ha roligt - det blir inte roligt om man måste vända på korvören man inte har.
Så nu ska jag ut och skjuta pilbåge i skogen - utan kurs och utan nån inköpt specialutrusning! Tjohooo!

Marion Princic sa...

jag har kommit fram till att kurser är ingenting för mig. kan inte koncentrerar mig alls och tycker att jag känner min häst bäst iaf så jag behöver inga goda tips från andra ;)

Ingela sa...

=) ja med häst betalar man kursavgift varje månad på ett eller annat sätt och med garanterat utmärkta lärare ;o) även om jag ju också gått andra kurser även där med utmärkta lärare.

Kan det vara så att

Det Finns Alltid Nåt som Lyssnar! Det skapar tillit och med tillit kan vi vara närvarande.
När vi har Närvaro finns medvetenhet.

Evolution är Riktad medvetenhet!

Vår uppgift är att Lyssna till det som Lyssnar.
Och lyssna med hjärtat! =)

******
Man kan göra mycket, eller allt själv om man vill. Men kurser ger eller kan ge inspiration till att göra "allt" själv ;o) Alla vägar är möjliga =)


Arbetet är ändå ens eget, utvecklingen är ens egen riktade medvetenhet :-P

Ulrika sa...

Och det hjälper inte alltid att bo i Skåne när man inte hinner eller om man jobbar mindre och inte har råd. Eller går och skadar sig. Just nu har jag lyckats ta mig till att inte har råd, tid men mer värk än praktiskt.

Men skam den som ger sig. Det är ju du ett bevis på. Nu är du ju där uppe på din häst :)