lördag, juni 09, 2012


Sagolik sommardag! Red tidigt och galopperade i båda varven och det kändes hur bra som helst. Fin häst jag har! Så bra det har varit att se Lina göra det först så att jag kan slappna av. Ska väl tillägga att jag var övertygad om att han var redo för det nu annars skulle jag inte bett Lina ;) även om hon kan sitta kvar på det mesta som rör sig kanske till skillnad mot mig..

Dorado får ha bettet på sig under markarbetet nu och han verkar obekymrad. Tar av det när jag ska rida dock. Vi har mycket freeestyle att göra än så länge.

Fick tillfälle att börja träna "Rosakissningen" efteråt. Rosa har alltid lärt sina hästar att kissa på kommando och jag härmade henne med Zapatera. Dorado har inte gett mig chansen förut men idag kom det :) Inte så märkvärdigt, man visslar när de kissar och ger godis :) tre gånger och de brukar kunna bara man ställer dem på mjukt underlag först,  efter att man tränat eller ridit ut kan fungera. Jättebra att kunna till exempel före en resa med transporten eller spara på spånet när man är på kurs .


Bild, frukost i det gröna med Judith och Kari. Smilla beredd på eventuella nedfall.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Så skönt att du rider nu. Det blir lagom till 2015 med allt :)

Eva Östman sa...

Då får jag allt börja med att lära mig vissla :-)

Och galopp! Nu går det framåt med raketfart. Så är det när man har lagt en solid grund. Har jag hört.

Elisabeth sa...

Absolut lagom :) Eva du får börja visselträna :)