söndag, juni 03, 2012


Tycker att det är riktigt roligt med Dorado nu. Har skärpt till mig och använder Parelliplaner. Överst är det vi har gjort i Freestyleridningen hittills. Parelli rekommenderar ju 20 Passengerlessons och det behövs säkert, känner mig allt lite nybörjaraktig :) Börjar tro att det här ska bli riktigt riktigt roligt om vi får vara friska och fortsätta.

Kanske man ska börja titta över den stora planen på väggen också. Slutade med den när inte Freestyleridningen fungerade för oss men nu är det läge :)

Har plockat fram ett par ridbyxor och shortchaps , det vad det värsta vad bekvämt det är. Minns inte när jag hade det sist. Visserligen tycker jag westernryttarna är coolast :) men det blir nog ingen ridning utan hjälm för mig och western med hjälm blir som inte samma sak ;)


5 kommentarer:

Eva Östman sa...

Ha! Tack för påminnelsen!

Jag har de där snygga planscherna på väggen i trappan till övervåningen och passerar dem alltså minst morgon och kväll, men det var ett tag sedan jag SÅG dem...

Stackars Parelli - de förser oss med det ens superba superbra redskapet efter det andra, som vi gillar skarpt och sedean raskt glömmer ;-/

Elisabeth sa...

Ligger mycket i det. Det är tydligen så de flesta av oss fungerar :) Alltid en fördel att ha dem på väggen i alla fall så man hittar dem när man blir påmind ;)

Jenny sa...

Jag har hjälm.. :D
Titta: http://jennybloggjenny.blogspot.se/2011/08/vattlang-sommer-show.html

Elisabeth sa...

Ja allt klär en skönhet ser jag!! Det ställer ju saken i en annan dager, man kanske inte helt ska lägga westerndrömmarna på hyllan då :)

Sofie sa...

Så spännande att komma igång med ridningen igen. Tittade själv på patterns dvderna här om dagen, bra att friska upp minnet. :-)