lördag, september 03, 2011



Våra gulliga grannar. Mötte Pernilla och två av hennes hästar när jag och Dorado svängde ut från gården för att åka till Annika och ta vår första akademiska lektion. Två faktiskt, två korta med en vila  emellan. Så går ju lastträningen till också och det är nästan magiskt så mycket de lär sig i pausen :)

Man har ju hört att grundtränade Parellihästar har brukar fungera bra när man går vidare till "finessträning" och Dorado stämde in han också. Å vad jag älskar den hästen , han var som en vallhund eller nåt :) Bara ville göra vad vi bad om. Ny miljö var heller inget problem. Hade nästan glömt hur roligt det kan vara att ta med sig hästen på äventyr.

Mycket att tänka på för mig och efter första lektionen tänkte jag dessutom att det kanske var för svårt för mig. En annan är rovdjurstypen som tycker att man ska kunna direkt tydligen.  Gick till bilen i pausen för att skriva ner vad jag hört och slog sedan upp den bok jag hade med mig. Tänkte en liten tanke om att kanske åka hem istället och komma tillbaka en annan dag..

Slog upp boken och började läsa och så stod det.. lite rysningar kan man få. "Vad händer om jag misslyckas? Det enda misslyckandet  är att inta ha modet att pröva - varken mer eller mindre. Det enda som står i vägen för de flsesta människor ar rädslan för att misssslyckas. Men misslyckanden är nödvändiga för att vi ska utvecklas - de lär oss vad vi behöver och vägleder oss mot upplysningen. Lärarna i öst säger att varje pil som träffar mitt i prick föregås av hundra som missar. Det är en grundläggande naturlag att förlust genererar vinst. Var aldrig rädd att misslyckas . Misslyckandet är din vän." Robin Sharma har skrivit boken.

Lite häpen vart jag allt, det var precis vad jag behövde höra :) Lektionen gick mycket bra, jag hade slappnat av och Dorado kan ju bara jag visar honom vad jag vill ska hända. Annika Danielsson är en alldeles utmärkt pedagog. Lugn och tydlig.

4 kommentarer:

Maria sa...

Härligt!

Blenda Elby sa...

Kul, mycket intressant både kursen och läsupplevelsen

annica sa...

Låter härligt!

Anna Hovskägg sa...

Kul att det känndes rätt och att du hade modet.
Så sant, det där med misslyckanden. Hur de ändå leder en i en ny riktining, som kanske genererar i något bättre i slutändan..