söndag, juni 19, 2011

 "Always remember to show gratitude to your horse for his/her company, efforts and immense ability to make you feel just great!"   Wrangler Jane 
Fint! 
Just nu har jag en oro i kroppen för Lillasyster verkar inte må något vidare. Får ta med mig henne på tisdagens veterinärbesök om det fortgår. Hon verkar ha ont i ett bakben och verkar allmänt stel. Jag får lyfta alla ben utom vänster bak och hovarna är svala annars skulle jag gissat på "F".  Det blir halt i min hage efter regn, lerjord och backar.. kanske har hon ramlat igen för femtielfte gången. Hon verkar atletisk normalt men rätt vad det är far hon iväg på ett obegripligt sätt. Hon svettas inte och "väger" inte med hovarna så jag hoppas att hon inte har alltför ont men bra mår hon inte :(

5 kommentarer:

Jenny sa...

Det är nog inte omöjligt att hon gjort en vurpa i hagen med tanke på lutning och lera i hagarna, särskillt efter detta regn. Säkert sträckt sig rejält!

Marion Princic sa...

förhoppningsivis är det bara en sträckning. vi har också en i stallet som sträckte sig rejält i hagen när det var så lerigt för ett tag sedan. hon är fortfarande inte helt ok men mycket bättre iaf. och så hade vi en till han busade också för mycket med lösdriftstjejerna bredvid.
nej, nej det får inte vara *f*, inte ens tänka tanken...

Ulrika sa...

Tänker på er och och försöker skicka upp omtanke att lägga som omslag ;)

uh sa...

Oioioi, hoppas hon blir bättre snart, skickar kraft och helande energi !!!

Elisabeth sa...

Tack allihop, man får hoppas på det bästa. Ibland är det lite sådär att ha ansvar för djur men det vet vi ju alla..