torsdag, juni 09, 2011




Jag tror aldrig naturen varit så vacker som i år och aldrig har fåglarna sjungit så intensivt. Kanske ska det till en sån här vinter för att man verkligen ska se och uppskatta det man har.

Direkt uppskattar sin nya bur vet jag inte om Smilla gör men hon var i alla fall tyst och la sig på filten och somnade. En liten inhägnad för att jag ska kunna slappna av och få något gjort utan att hålla koll hela tiden. Fick tipset av hundmänniskor som besökte mig och såg hur jag hade Smilla i koppel när Bertil var borta.  Hon kan nämligen få för sig att söka efter honom och det är inte ofarligt.

En elev under vattenytan vid dagen besök på Smacken. Vilken dag, man tackar och tar emot..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att det blir bra för både Smilla och dig. Kanske hon till och med uppskattar att hon slipper vara med dig hela tiden?! ;)
Nu ska jag gå iväg och plocka stygnen - gruvar lite, samtidigt som det känns skönt att få det gjort!!!
Kram Cina

Elisabeth sa...

:) Hon ligger där och sover nu och verkar nöjd. Tänker på dig och hoppas att det har gått bra med stygntagningen. Snart kan du kanske duscha och bada som vanligt, minns att det var ett skönt steg på vägen mot full läkning.

uh sa...

Tycker också att det är ovanligt många fåglar i år och vilka fina konserter!!!!

annica sa...

Kompostgaller är guds gåva till hundägaren ; C har en liten hage utanför stugan så att hon kan gå ut och in som hon vill, utan att jag behöver ha stenkoll.