tisdag, juni 21, 2011




Jaha då har vi varit på hästkliniken då och det var väl inte vad jag hoppats kanske.. Om jag börjar med det positiva så gick lastningen utmärkt och han stod lugnt under resan  och transport och bil höll denna gång ;)  Dorado röntgades utan lugnande medel och den sortens röntgen brukade de sällan göra utan sa de. Gossen var mycket klok och duktig. Stod absolut som ett ljus under skoningen också trots att det var mängder med folk och hästar som vistades omkring oss. Vanliga skor denna gång.

Dessvärre så visade röntgen exakt samma bild som förra gången.. samma glipa i hovbenet. Det går inte att avgöra om det pågår något på stället. Till skillnad mot då är han inte halt vad det verkar så nu tyckte de att jag ska jag sätta igång honom i alla fall och se vad som händer. Kan det trots allt vara så att detta är en gammal skada och det var ligamentskada som P trodde i början eller någonting helt annat ..

Känns inte riktigt som om jag vill att den lilla Stockholmskan ska ärva min hobby, inte just nu i alla fall..

6 kommentarer:

uh sa...

Hmmmmmmmmm, då är det väl bara att se vad framtiden visar, vi hoppas på det bästa helt enkelt !!!! Dina tankar är mycket viktiga :-))))Här håller vi alla tummar och hovar som finns!!! kram

Ulrika sa...

Åh, då kan allt vara bra! (Även om det kan vara bra att vara lite beredd på det andra också.) Lycka till med igångsättningen!

Tina sa...

Håller tummarna att allt går bra!

Marion Princic sa...

håller tumma här också.

Marion Princic sa...

Glad Midsommar till er!

Elisabeth sa...

Tack för hållna tummar och glad midsommar till er också :)