onsdag, juni 08, 2011


Nu har jag nog kommit på vad som gjorde att träningen inte blev så bra förra gången. Tänker att jag lite förväxlar att hästen behöver röra på sig och att lära in eller förfina något. Röra på honom får bli när vi promenerar tillsvidare. På ridplanen får det hållas kort och precist.

Gjorde det idag, halfpass med lite mer krav på att verkligen titta i gångriktningen och långsam trav. Påbörjade att öva "draw" mot mig med snabbhet. Stringen i backen ska betyda trav till att börja med. Höll på ca 20 minuter och både hästen och jag hade roligt verkade det som. "Do your thinking att night....osv  Så bra det är med insekter så att man kan klibelöna ;)


Den 21 juni ska Dorado skos och röntgas. Hoppas på friskskrivning nu så vi kan börja göra mer. Känns långt bort att börja rida igen men det var ju riktigt roligt i höstas så jag får skärpa till mig och komma igång.

Snart kommer hon hit älsklingsungen. Kanske ska låna mer Anne Holt :)

3 kommentarer:

annica sa...

Men hon är ju för söt! En bokmal i vardande :)

Blenda Elby sa...

hmm, just det, så ska jag tänka - motion för sig och "perfect pratcice" för sig.

Ulrika sa...

Tack för motionstankar.