tisdag, juni 23, 2009


Igår fick jag en del aha upplevelser av värde för mig. Lyssnade på Pat när han pratade om den LB extroverta ponnyn på senaste DVDn. Han sa att med 1000 timmars bra träning skulle den bli en utmärkt barnponny, det är inte ironi utan det tar tid att få en häst med riktig grund.
Jag har hört det förut förstås men förträngt. Räknade lite på hur många timmar jag lagt på Dorado och jag kan säga att det inte är många. Skulle tro att jag har 900 kvar ;) innan han är solid. Det är lätt att titta på hur många månader eller år som gått och inte på nedlagd kvalitetstid. På något sätt har D fått mig att tappa självförtroendet lite och det helt oförskyllt faktiskt, det är till att vara ödmjuk och lägga timmar på vår relation istället.
Senare på dagen kom Anette med en film från dagen innan och jag tyckte att det såg mycket bättre ut än jag trodde. Själv har jag slutat huka mig mig när jag tränar häst( som det såg ut på denna film i alla fall) och Dorado var uppmärksam och villig om än på adrenalin. Ny miljö och främmande hästar i hagarna. Rovdjur som tittar uppmärksamt utanför staketet också.

Bertil har gjort en bok om Zapatera som han överraskade mig med igår. Så fin och så fint gjort, värmde mitt hjärta. Bra dag!

5 kommentarer:

Unknown sa...

MEN OJ! VILKEN FANTASTISK PRESENT!!! Förstår precis hur du känner

Hälsa Bertil det, bättre kan en hästtjej inte få ;o)

Jag fick en gång en stor tavla på because, inramad, 80x60 minst. himmel, vad överraskad jag blev

Om du är hemma kanske jag kommer förbi nån sväng på lördag!?
(fm .... ;-O
Annars finns det fler tillfällen ;o)

Hejsvejs!

Unknown sa...

Grattis förresten, av nån anledning får jag för mig att det är på sin plats att gratulera. Oavsett vilket finns det säkert alltid nån anledning att gratulera ;-) hehe

Elisabeth sa...

Tack! På något sätt skedde en förändring i min inställning igår. Var ute med Guldgossen en halvtimme och hade trevligt trots bromsarna :)

Har inget särskilt på lördag så det vore trevligt om du kom. Kan andra tider också om det dyker upp annat för dig.
Era hästar verkar ha det bra i sin hjord modell större.

Unknown sa...

ja, de har ny fin hage för i år! skönt, den gamla uppe vid kolonilotterna var färdigutnyttjad... efter många somrar i rad ;o)

då ses vi nog på lördag, jag slår en pling innan jag åker från stallet. =)

gissar kring 10, så får man se vad som händer!

Anonym sa...

Jag slänger väl också in ett grattis, så att jag inte missar att gratulera:)

Den ser väldigt vackert ut bilden på Zapatera och med din guldgosse kommer du att vara en glimrande stjärna om du ger dig den platsen.

=)
/U